VillaCura – Alle har ret til omsorg

PÅRØRENDE I SUNDHEDSVÆSENET

Kontakt os i dag

Få styr på forvent-ningerne i
sundheds-væsenet

VillaCuras tilbud

Det glæder os, at vi nu er klar til at tilbyde hjælp til optimering af pårørendes rolle i sundhedsvæsenet:

  • Oplæg eller eventuel faglig sparring med fx fagprofessionelle,  interesseorganisationer, kommuner, regioner
  • Hjælp til udformning af informationsmateriale
VillaCura oplever manglende konsensus af forventninger til plejepersonalet, patienter og pårørende. For at vi kan lykkes med at skabe bedre rammer er vi nødsaget til at få håndteret forventningerne og sat dem i system og formidlet hvilke konkrete rammer som er gældende på afdelingen. 
 
Stor succes
 
Pårørende ligger som oftest inde med vigtig og relevant viden om patienten samt patientens sygdomsforløb – viden som er uvurderlig i et behandlingsforløb.
…Men spørgsmålet er om pårørende skal have adgang til afdelingen hele døgnet? Eller om besøgstider skal genindføres? Hvor tiden tilrettelægges til spørgsmål og udlevering af vaser, spørgsmål om udskænkning af kaffe, bestik til pårørendes aftensmad etc. eller om der skal skabes mere tilgængelige inkluderende miljøer for pårørende?
 
Behandling 
Hvordan skal pårørende inddrages i behandlingen og hvornår og hvordan?
Skal pårørende være aktive aktører i den personlige pleje som fx barbering? Vi ved fra evidens at patienter kommer sig bedre ved fysisk tilfredsstillelse og velvære – en daglig aktivitet som desværre ofte undlades grundet manglende ressourcer. 
 
Skal patienter opdrages til at varetage flere opgaver selv? Er det fx OK at ringe alarm for at anmode om at få taget sin bakke ud, at få en kande frisk isvand – selvom patienten allerede har en halv kande vand på bordet, som er max 2 timer gammel? Samt pårørende på stuen inklusiv en vandhane. Opgaver som varetages automatisk af personalet ved de næstkommende besøg. Eller skal patienten opdrages til at anmode om mindre vigtige ting ved vigtige besøg hvor det måles værdier, hjælp til personlig pleje etc.  . eller ringer for at få saft eller vand serveret for pårørende? at pårørende ringer for at fortælle, 
Kunne der fx laves en strategi for morgenstunden?
 
 
Målrettede tilbud
 
Se de specifikke tilbud i nedenstående bokse:
 
Vi målretter gerne tilbud efter jeres specifikke behov. 
 
Kontakt os for uforpligtende tilbud.   
Vi vil glæde os til samarbejdet.
 
De bedste hilsener
 
VillaCura
 
Camilla Hervig Nielsen
Tlf. 2464 8268
 
 
Livets træ_Bellevue

Etableret 2023. ‘VillaCura’ stræber efter at mindske ensomhed og ulighed i sundhed ved at skabe de bedste betingelser for det enkelte individ. Vi tror på, at vi med omsorg og i fællesskab kan skabe bedre betingelser og rammer, som kan bidrage til øget livskvalitet.

Sekundært vil øget livskvalitet skabe bedre betingelser for sundhedssektoren samt bedre de socioøkonomiske betingelser for det enkelte individ. 

VillaCura – Alle har ret til omsorg

Ⓒ 2023 All Rights Are Reserved -
Powered by VillaCura